En Baldur’s Gate 3, puedes mejorar tu grupo con una variedad de elementos, armas y consumibles. Pero hay otra forma de fortalecer a cada uno de los compañeros y a tu avatar: beneficios permanentes. Por lo general, estos tienen un costo considerable, pero algunos valen el precio que tienes que pagar.
Cómo obtener mejoras permanentes en BG3
Hay dos tipos diferentes de bonificaciones permanentes en Baldur’s Gate 3 : las que persisten y las que se pueden perder. Las ventajas persistentes se mantendrán después de morir y resucitar, mientras que las mejoras perdidas al morir no lo harán. Cada beneficio se desglosa a continuación según su tipo y su ubicación.
Mejoras permanentes en el Acto 1 (sobre el suelo) – BG3
En la primera sección de Baldur’s Gate 3, debes explorar el área que rodea al Nautiloid estrellado. Hay varias mejoras permanentes aquí, pero algunas de ellas costarán partes del cuerpo a las que quizás no estés dispuesto a renunciar.
Pagó el precio (persiste)
En Sunlit Wetlands, hay una anciana que se llama tía Ethel . Ella puede darte dos beneficios permanentes diferentes, el primero de los cuales es Pagar el precio (otorga una bonificación a las pruebas de Intimidación y una desventaja en las pruebas de Percepción ). También tienes que darle a Tía tu globo ocular, así cambiará tus ojos para que parezcan piedra de forma permanente.
El cabello de la tía Ethel (persiste)
Durante la cadena de misiones llamada Salvar a Mayrina , confronta a la tía sobre la niña embarazada que mantiene cautiva. Si consigues que Tía tenga aproximadamente 5 HP y la ahorras en la batalla , ella te dará un +1 permanente a una estadística de tu elección. Viene en forma de parte de su cabello, por lo que puedes alimentar con la estadística de habilidad +1 a cualquier compañero de Baldur’s Gate 3 .
Ojo sustituto de Volo (perdido al morir)
Si eliges perder un ojo durante los experimentos de Volo en el campamento, él te otorga un efecto permanente de Ver Invisibilidad. Dura hasta que ese personaje muere y resucita.
Marca de lo Absoluto (Persiste)
En el Campamento de Duendes en el Acto 1, la Sacerdotisa Gut te puede marcar si logras persuadirte para entrar al campamento pacíficamente. La Marca te dará bonificaciones especiales con ciertos equipos con temática Absoluta. No tiene desventajas, excepto que muchos miembros del partido lo desaprobarán. Se puede marcar a cualquier compañero o personaje jugador.
- Talismán de Absolute (Collar): los usuarios con la Marca obtienen ventaja en las tiradas de salvación de muerte.
- Tablero de guerra de Absolute (Escudo): el Ward de Absolute se agrega si tienes una Marca; Da +1 a todas las tiradas de salvación.
- Guantes de poder (Guantes): otorga Absolute’s Bane, que solo está disponible para aquellos con la Marca. En los golpes cuerpo a cuerpo, existe la posibilidad de infligir una penalización de 1d4 a las tiradas de ataque y tiradas de salvación del objetivo.
- Anillo de Fuerza Absoluta (Anillo): cualquier persona con este anillo puede lanzar Thunderwave una vez con un breve descanso, pero también golpea al lanzador si no tiene la Marca.
Dominio del instrumento (persiste)
Pasar las dos pruebas de Carisma con Alfira mientras trabaja en su canción en Druid’s Grove te otorga esta ventaja. Esto debe hacerse antes de la escena de celebración con los Tieflings o antes de destruir Grove con Minthara . Puedes tocar casi todos los instrumentos lo suficientemente bien como para entretener a una multitud.
El amor de Loviatar (Perdido al morir)
Hay un Sacerdote del Dolor llamado Abdirak en el Selune Sanctum donde acampan los duendes. Si dejas que te golpee varias veces y eliges la opción teatral cada vez, obtendrás este bono hasta la muerte. La bonificación otorga +2 a las tiradas de ataque y a las tiradas de salvación de Sabiduría cuando tienes menos del 30 por ciento de tu salud.
Nigromancia de Thay (Persiste)
Abajo, en la bodega del boticario, debajo de Blighted Village, hay un libro de aspecto embrujado con una boca que grita como tapa. Si lo recoges, tienes la opción de destruirlo o intentar leerlo. Después de leer la primera página, obtendrás el hechizo Hablar con los muertos una vez por cada descanso prolongado . Sigue leyendo las tres páginas para obtener la pasiva llamada Conocimiento prohibido , que otorga al personaje +1 a todas las tiradas de salvación de sabiduría y pruebas de habilidad.
Mejoras permanentes en la Infraoscuridad – Baldur’s Gate 3
La Infraoscuridad es el lugar subterráneo que alberga a los drow, los micónidos y otras criaturas que odian el sol. Aquí hay dos actualizaciones permanentes más, una de las cuales tiene un precio extremadamente alto a pagar.
Bendición de BOOOAL (Perdido al morir)
There is a false god named Booal being worshipped by fish people called the Kua-Toa along the Festering Cove. In order to get this boon, you need to permanently sacrifice one of your companions to Boooal’s Altar. You can’t use a hireling as a sacrifice; it has to be one of the core characters. All companions in your party at the time except the sacrificed one will then gain Advantage on attack rolls against bleeding enemies.
Survival Instinct (Persists)
In the Underdark’s Myconid Colony, there is a peaceful mind-flayer you can chat with named Omeluum. In hopes of helping you remove the tadpole inside your head, he gives you a list of items he needs to make you a potion that is supposed to help. It has the opposite effect, however, and it makes your Illithid tadpole even more powerful, giving you a power called Survival Instinct. Now that you have the recipe for the elixir, you can give it to any companion.
Permanent Buffs in the Shadow-Cursed Lands and Mountain Pass – BG3
Act 2 takes place in the Shadow-Cursed Lands around Moonrise Towers, but you can also take a path through the Mountain Pass. There are several permanent upgrades in and around Moonrise, but only one in the Pass (in the Creche found there).
Potion of Everlasting Vigour (Persists)
You can meet a vendor in the Moonrise Towers named Araj Oblodra who desperately wants Astarion to bite her. He’s not a fan of the idea at all, but he will do it if you bully him enough. Afterward you’ll receive a potion that permanently gives the character that drinks it +2 to Strength.
Arabella’s Shadow Entangle (Persists)
If you have saved Arabella from Kagha’s snake in Act 1 and defended the Druid’s Grove against the goblin invasion, Arabella will show up outside the House of Healing in Act 2. Find her, then find her dead parents. Tell Arabella about their fate, and you will get a spell that lets you entangle an undead or shadow creature.
Githzerai Mind Barrier (Lost on Death)
When you are exploring the colony underneath Moonrise Towers, there is a mind-archive interface you can interact with along with several brains that can be plugged into it. Use the Waking Mind item on the interface, then agree to purge it when prompted. This will give you Advantage on all Intelligence saving throws until death.
Awakened (Persists)
The Creche located in the Mountain Pass has a machine that is supposed to cleanse a person of an Illithid tadpole. Either the player avatar or Lae’zel can enter it, but it’s a little easier to pass the checks as the player avatar since you get to roll them yourself.
- Pass zero or one saving throw: Get a permanent -2 Intelligence and -2 to Constitution.
- Pass two saving throws: Get a permanent -2 to Constitution.
- Pass all three saving throws: You can use all of your Illithid powers as a bonus action.
Permanent Bonuses in Rivington and Wyrm’s Crossing – BG3
Two more upgrades can be found in the area at the base of the city: Wyrm’s Crossing and Rivington. One will be attached to a story mission and is impossible to miss, while the other begins in Act 2 and must be completed in Act 3.
Partial Ceremorphosis (Persists)
Partial Ceremorphosis is part of the main story quest, so it’s impossible to miss. If you have a halfway decent relationship with the Dream Visitor / the Emperor, it will offer you an Astral-Touched Tadpole; consuming it will give you access to the third-tier of Illithid powers. You can get additional Astral-Touched Tadpoles for companions as well.
Monk’s Hideous Laughter (Persists)
There is an amulet hidden in the Forge area of Grymforge that is haunted by a monk that just can’t stop laughing. He asks you to bring him to his granddaughter in Wyrm’s Crossing; look for her body in the open casket in the Open Hand Temple in Rivington. Accept the curse yourself, and you will gain the ability to cast Tasha’s Hideous Laughter once per long rest. There are saves when picking up the amulet or giving it away that can cause permanent wisdom losses.
Permanent Bonuses in Baldur’s Gate – BG3
In the titular city, there are a handful more persistent upgrades to HP and ability score, and more blood upgrades from the Drow Araj Oblodra. Two are found in books, and other from objects or people around town.
The Tharchiate Codex: Blessing / Danse Macabre (Persists)
The Tharchiate Codex is a book found in the vault of Ramazith’s shop in Baldur’s Gate. There are two different permanent buffs that can be gained from the book, the first of which is granted while reading it and gives the player’s avatar additional temporary HP. This is permanent only if the book is also used to get the next buff: Danse Macabre.
Use the cyphers in the Tharchiate Codex to finish reading the Necromancy of Thay’s last page, which has been indecipherable until now. If you do, you will get a permanent buff called Danse Macabre that summons six ghouls to fight with you. It also give a permanent -5 Constitution, but this can be removed with anything that removes a curse while the buff remains (e.g. the Remove Curse spell).
Mirror of Loss (Persists)
If anyone found the broken Mirror of Loss in the Trials of Shar and wondered what it was supposed to do, there is an unbroken version of it inside the House of Grief. Praying to the mirror with a Religion check will grant +2 to any Ability score along with an additional +1 to Charisma. The character will have to sacrifice something in return, though, which means gaining a curse called Stolen Vigour that takes two points from Constitution, Wisdom, Charisma, or everything you know about the Necromancy of Thay. Stolen Vigour can be removed with anything that removes curses without losing Mirror of Loss’ bonuses (e.g. the Remove Curse spell).
Unstable Blood (Persists)
Si le diste tu sangre en el Acto 2, Araj Oblodra aparecerá nuevamente en Baldur’s Gate en el Acto 3 . Encontrada en Blushing Mermaid, te ofrecerá una poción extraña pero no te dice qué hace. Si eliges beberlo, hará que tu sangre sea altamente inflamable y, a su vez, explosiva (al entrar en contacto con casi cualquier cosa caliente).
Para obtener más información sobre Baldur’s Gate 3, consulta Baldur’s Gate 3: las carreras más populares en BG3 de Pro Game Guides.