Guía mecánica de la Prueba de la Liga de los Ancestros – Path of Exile

Guía mecánica de la Prueba de la Liga de los Ancestros – Path of Exile

La Liga Prueba de los Ancestros ya está en marcha en Path of Exile . Esta vez, la mecánica de la liga es un luchador automático con guerreros coleccionables que luchan contra equipos enemigos de NPC. Para comenzar, deberá recolectar un elemento conocido como monedas de plata, que se pueden encontrar comenzando en Mud Flats. Esta mecánica de liga es bastante complicada y me tomó un tiempo aprenderla.

Cómo jugar la prueba de la mecánica de la Liga de Ancestros en PoE 3.22

Comenzando en las primeras marismas, puedes comenzar a encontrar monedas de plata. Para aquellos que llevan un tiempo jugando a PoE, es posible que reconozcan tanto el objeto Silver Coin como el NPC que las solicita: Navali. Ella fue una parte importante de Prophecy League en 2016. Las monedas de plata se recogen de forma tan aleatoria como las que caen de los enemigos y de los cofres. La primera moneda recolectada te permitirá comenzar a interactuar con el luchador de ajedrez automático que se encuentra en los Salones de los Muertos.

Captura de pantalla de guías de juegos profesionales

Todas las Tribus en el Juicio de los Ancestros

Hay un total de diez tribus en Trial of the Ancestors, sin incluir la «Tribu» de unidades genéricas de Navali que también se pueden comprar. Comienzas cada prueba con tres guerreros Karui genéricos en tu equipo. Cuando te enfrentas a un rival y ganas, te ganarás el favor de los equipos que se le opongan. Cada equipo tiene al menos tres equipos con los que se opone, un NPC principal al que comprar y vender, y un objeto único que se puede obtener en la batalla automática.

Tribu Ngamahu

  • NPC principal : Kaom
  • Tema : Fuerza y ​​Armadura, Daño por Fuego
  • Pasivo : Resistencia al aturdimiento
  • Único de la tribu : Unión de Koam +(25-35) a la fuerza . +(30–40) a Fuerza; +(300–500) a Armadura. No recibas daño por quemaduras si has dejado de recibir daño por quemaduras recientemente. Los enemigos cercanos convierten el 25% de su daño físico en fuego.

Tribu Tasalio

  • NPC principal : Rakiata
  • Tema : Manipulación de campo, frío y agua.
  • Pasivo : Puede deslizar cargas de matraces enemigos.
  • Único de la tribu : Danza de Rakiata Índice de precisión global aumentado un 60% Agrega (150–200) a (300–350) daño por frío. Agrega 1 a (550–600) de daño por rayo. Velocidad de ataque aumentada un (15–20)%. Trata los valores de resistencia elemental del monstruo enemigo como invertidos.

Tribu Arohongui

  • NPC principal : Ikiaho
  • Tema : Agua y Hielo, movimiento.
  • Pasivo : Puede robar maná de los enemigos.
  • Único de la tribu : La promesa de Ikiaho regenera (2-4) vida por segundo . Regenera (3-5) maná por segundo. Recuperación de vida de los frascos aumentada un (15–30) %. Recuperación de maná de los frascos aumentada un (15–30) %. Los frascos de vida utilizados mientras tienes poca vida aplican la recuperación al instante. Los frascos de maná utilizados con poco maná aplican recuperación instantánea.

Tribu Valako

  • NPC principal : Kiloava
  • Tema : Rayos y tormentas
  • Pasivo : Resistencia crítica
  • Único de la tribu : Fanfarronería de Kiloava Velocidad de movimiento aumentada un 3 % (100–150) Índice de evasión aumentado % . (15–25)% de probabilidad de evitar dolencias elementales. +(3–8)% de probabilidad de bloquear. (30–40)% de probabilidad de que las resistencias elementales cuenten como 90% contra golpes enemigos.

Tribu Hinekora

  • NPC principal : Tawhanuku
  • Tema : Caos DOT
  • Pasivo : Resistencia a maldiciones
  • Único de la tribu : Tiempo de Tawhanuku +(15-25) para alcanzar el máximo escudo de energía . (30–40%) daño de hechizos aumentado. +(60–80) al maná máximo. (5-10)% de probabilidad de congelar, electrocutar e encender. Los hechizos te hacen ganar un escudo de energía equivalente a su costo inicial cada cinco veces que lo pagas.

Tribu Tawhoa

  • NPC principal : Maata
  • Tema : Mejores matraces
  • Pasivo : Resistencia a los alimentos
  • Único de la tribu : Enseñanza de Maata Daño elemental aumentado un 26%+(30–40) a Inteligencia . Probabilidad de golpe crítico aumentada un (25-50) %. +(1–2 a los niveles de todas las gemas de habilidad de los súbditos. La probabilidad de golpe crítico del ataque base de los súbditos es igual a la probabilidad de golpe crítico de su arma de mano principal.

Tribu Kitava

  • NPC principal : Utula
  • Tema : DOT físicos
  • Pasivo : Resistencias a las sanguijuelas.
  • Único de la tribu : Hambre de Utula (60-100) % de armadura aumentada. Recupera (1-3)% de vida al matar. (30-40) % de aumento de la recuperación de aturdimiento y bloqueo. +(700-1000) a la Vida máxima si no hay Modificadores de Vida en otros Artículos Equipados.

Rongokurai Tribe

  • Head NPC: Kahuturoa
  • Theme: Defense, Physical damage
  • Passive: Can’t be Slowed or Stunned
  • Tribe’s Unique: Kahuturoa’s Certainty (100-150)% increased Armour. 5% reduced Movement Speed. (100-200)% increased Stun and Block Recovery. Unaffected by Damaging Ailments.

Ramako Tribe

  • Head NPC: Ahuana
  • Theme: Cold
  • Passive: Accuracy, Evasion
  • Tribe’s Unique: Ahuana’s Bite Gain (6-8) Life per Enemy Hit with Attacks. Adds (30–40) to (60–70) Cold Damage to Attacks. +(20–30)% to Cold Resistance. Enemies Chilled by your Hits have Damage taken increased by Chill Effect. Chill Enemies as though dealing (60–100)% more Damage.

Tukohama Tribe

  • Head NPC: Akoya
  • Theme: Protection
  • Passive: Can’t be taunted, ignores some enemy blocks
  • Tribe’s Unique: Akoya’s Gaze +100 Strength Requirement. (20–25)% increased Warcry Speed. Life Leech from Exerted Attacks is instant. Non-Exerted Attacks deal no Damage.

Navali’s Tribe

  • Head NPC: Navali
  • Theme: Basic units

How to Interact with the Ancestors League Mechanic

Screenshot by Pro Game Guides

After the first time you enter Halls of the Dead, you can visit it again through any Waypoint. Once inside, you will see all the different tribes’ leaders and learn how to earn their favor, buy units, and play matches.

At the beginning, you will only have your starting team and no favor, so you will need to take on an enemy team. Head to the southeast corner of the map of the Halls of the Dead and look for a shining door called the Eye of Destiny. Click on it to start a match.

Choosing a match

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In the first round, you can choose from any of the other tribes to battle, but as the rounds continue, fewer and fewer teams will make it through, leaving you with fewer choices to take on. Choose who to battle based on the favor you will earn from winning, the rewards, and the theme of the tribe. For example, if your build and your team is particularly strong against, say, fire, you would want to choose Ngamahu to battle, if available.

Screenshot by Pro Game Guides

Deploying units

While you will only have your generic Karui warriors to start with, in the later rounds you will have the favor to buy more units. You can place units in each of these positions to help, attack, or defend. There are 16 total positions (four of each type).

  • Escort: The unit will follow the player’s unit around the battlefield and fight alongside them. You are in complete control of your avatar during matches. Debuff units are great here.
  • Attacker: These will attack enemy units. Use high-damage units here.
  • Flanker: Flankers will head straight for the enemy totems, full force. Look for speedy units here.
  • Defender: The goal tenders of the Trial of the Ancestors, defensive units hold back and guard the totems from harm. Ranged units or crowd control units are best here.

Screenshot by Pro Game Guides

Once all the units you have are assigned, you can also assign items you have purchased in any of the empty slots on your side of the battlefield. Items can include things like Field Items and Equipment (e.g. Dying Roar—a Ngamahu item costing 500 favor that makes the enemy’s revive timer 50% longer). Field Items are single use.

Playing a Round

Now that all the units you want have been placed, start the match. The player character will need to support the units on the field while going after the enemy totems. Here are some things to keep in mind while battling:

  • A totem cannot normally be healed once it has taken damage, unless you have an item that states otherwise. It’s best to keep your totems well protected instead.
  • If you are interacting with an enemy totem to destroy it and you take damage, you are frozen in place for five whole seconds while the enemy team attacks you. Stun immunity does not affect this at all. This is true for all units, so make sure to plan your attack with this in mind.
  • Even if you lose in the tournament, you will not lose your Hardcore character, as this is a separate domain.
  • Losing twice in the tournament ends the tournament. You’ll need another Silver Coin to play again.
  • A totem can only be destroyed by channelling on it or holding the left mouse button.
  • Each team has a champion that mimics your role on the field. A strong contender that can go anywhere, they will be the strongest possible enemy unit and will personify the team’s theme. Make sure to always keep an eye on their position.
  • If you die on the field, you will revive on a timer. Each unit’s revive timer gets longer each time it dies in that match.
  • Each winning round gives you 250 favor points to spend with Navali on top of the other listed rewards.
  • You can sell old, unwanted units for favor with any of the Tribal leader NPCs, but they will only gain you 50% of their value.
  • If you win a tournament, you will inspire some units that will want to fight with you, so you will start the next match with them, in addition to your three basic fighting units.
  • With every win, you will climb the tournament’s ladder in a roguelite manner, giving you more difficult battles, more inspired units, and much better rewards like better PoE gear.
  • Always try to choose to battle the team that will give the highest amount of favor; more units is always better than cherry picking which tribes you want to gain favor with.

How to win Trials of the Ancestors Matches

Screenshot by Pro Game Guides

While everyone has their own unique ways of making matches go their way, I have a few pointers that have helped me to snowball wins in the Trials of the Ancestors league. I hope some of these can also help you to build a great team, get some wins, and better loot.

  • Caution is better than charging forward in most cases, especially in early matches. It’s better to hold back a little and avoid losing totems or units over rushing in and dying early.
  • Crowd control units make for wonderful additions to any team. Shutting down the other team’s units is almost always the best possible strat in any situation.
  • Items that give your units shielding against the enemy’s attacks can make some of the AI absolutely useless.
  • Un usuario de Reddit llamado u/Kaelran tiene una estrategia que ha sido sorprendentemente efectiva para luchar en Trials. Básicamente, solo necesitas altas velocidades para ti y las unidades Fieldmaster : configura a los Fieldmasters como unidades Flanker, luego párate en el medio para matar al enemigo. Cuando un maestro de campo levanta un muro alrededor de un tótem, serás inmune a los ataques a distancia y podrás entrar y canalizar el tótem.

Para obtener más información sobre Path of Exile, consulta Path of Exile Corrupted Gear, explicado en las guías de juegos profesionales.