Guía de construcción de nivelación de Diablo 4 Rogue

Guía de construcción de nivelación de Diablo 4 Rogue

Jugar al Pícaro en Diablo 4 tiene que ver con la movilidad. Todo lo que haces viene con la ventaja adicional de ser rápido, lo que significa que no hay necesidad de detenerte y hacerte vulnerable a los ataques. The Rogue ha tenido la suerte de tener una amplia variedad de configuraciones de nivelación para usar, y creo que la configuración de nivelación que estoy a punto de presentarles ahora es la mejor. Si estás iniciando Diablo 4 como un pícaro y buscas subir de nivel de manera eficiente, tómate un descanso, toma un refrigerio y prepárate para la única guía que necesitarás.

Guía de nivelación de pícaros Construcción de pícaro de nivel 50 para Diablo 4 Progresión de puntos de habilidad Pasivos explicados Cómo jugar la construcción Arcane Archer Rogue Construir rotaciones y especialización Rotación vs AOE (Grupos de Mods) Rotación frente a jefes/objetivo único

Construcción de pícaro de nivel 50 para Diablo 4

La configuración que más recomiendo para subir de nivel es una configuración que me gusta llamar «Arcano Arcano». Esta configuración se centra principalmente en el uso de Imbuements para aumentar tus ataques en diferentes situaciones. Quieres usar Shadow Imbuement para lidiar con grandes grupos de enemigos y Poison Imbuement para jefes. Además, utilizarás la habilidad básica Flecha contundente junto con Disparo penetrante como gastador. Las dos últimas habilidades que querrás usar son Ocultación y Dash . Estas dos habilidades añaden utilidad y defensa muy necesarias a tu arsenal ofensivo.

Esta configuración es extremadamente potente para subir de nivel debido a lo eficiente que es para lidiar con encuentros con AOE y jefes desde la distancia. Siempre estás a salvo y tienes una herramienta para lidiar con cada situación en la que te encuentres. Incluso el Carnicero, si te sorprende en una mazmorra, se convierte en material para ti debido a la configuración general. La compilación es efectiva más allá de 50, pero una vez que llegues a ese punto, siéntete libre de cambiar a la metacompilación de Twisting Blades para el contenido del final del juego.

Progresión de puntos de habilidad

Ahora, analicemos la construcción para mayor claridad, comenzando en la parte superior del árbol de habilidades:

Orden de puntos de habilidadnombre de la habilidadDonde encontrar
1Flecha contundenteHabilidad básica
2Flecha contundenteHabilidad básica
3Flecha contundenteHabilidad básica
4Flecha contundenteHabilidad básica
5Flecha contundenteHabilidad básica
6Flecha contundente mejoradaHabilidad básica
7Flecha contundente fundamentalHabilidad básica
8Disparo penetranteHabilidad básica
9Disparo penetranteHabilidad básica
10Disparo penetranteHabilidad básica
11Disparo penetranteHabilidad básica
12Disparo penetranteHabilidad básica
13Disparo penetranteHabilidad básica
14Disparo penetrante mejoradoHabilidad básica
15Disparo penetrante mejoradoHabilidad básica
dieciséisEstrellarseHabilidad de agilidad
17OcultaciónHabilidad de subterfugio
18OcultaciónHabilidad de subterfugio
19OcultaciónHabilidad de subterfugio
20OcultaciónHabilidad de subterfugio
21OcultaciónHabilidad de subterfugio
22Sigilo mejoradoHabilidad de subterfugio
23Contrarrestar el sigiloHabilidad de subterfugio
24Imbuición de sombrasHabilidad de imbución
25Imbuición de sombras mejoradaHabilidad de imbución
26Imbuición de sombras mixtasHabilidad de imbución
27Imbución de venenoHabilidad de imbución
28Imbución de venenoHabilidad de imbución
29Imbución de venenoHabilidad de imbución
30Imbución de venenoHabilidad de imbución
31Imbución de venenoHabilidad de imbución
32Imbuición de veneno mejoradaHabilidad de imbución
33Imbuición de veneno mezcladoHabilidad de imbución
34Dominio de armasHabilidad de agilidad
35Dominio de armasHabilidad de agilidad
36Dominio de armasHabilidad de agilidad
37ÁgilHabilidad de subterfugio
38Reparando la oscuridadHabilidad de subterfugio
39Reparando la oscuridadHabilidad de subterfugio
40Reparando la oscuridadHabilidad de subterfugio
41Imbución de precisiónHabilidad de imbución
42Imbución de precisiónHabilidad de imbución
43Imbución de precisiónHabilidad de imbución
44InervaciónHabilidad definitiva
45InervaciónHabilidad definitiva
46InervaciónHabilidad definitiva
47La fortuna del alquimistaHabilidad definitiva
48La fortuna del alquimistaHabilidad definitiva
49La fortuna del alquimistaHabilidad definitiva
50Subidón de adrenalinaHabilidad definitiva
51Subidón de adrenalinaHabilidad definitiva
52Subidón de adrenalinaHabilidad definitiva
53PrisaHabilidad definitiva
54PrisaHabilidad definitiva
55PrisaHabilidad definitiva
56PrecisiónHabilidad final
57Imbuición de sombrasHabilidad de imbución
58Imbuición de sombrasHabilidad de imbución

Pasivos explicados

Estos pasivos dan el mayor valor por punto mientras subes de nivel.

  • Dominio de armas
    • Esta pasiva proporciona importantes bonificaciones de daño a todas las armas de Pícaro que utilices. Cuando está al máximo:
      • Los arcos atacan un 12% más a objetivos vulnerables
      • Las ballestas infligen un 15% más de daño de golpe crítico
  • Ágil
    • This skill increases your Dodge chance by 12% for 3 seconds when maxed whenever you use a non-Basic or Core skill.
      • DashandConcealmentwill trigger this bonus. It provides a small boost in survivability.
  • Mending Obscurity
    • When in stealth, you heal for9%of yourMaximum Lifeevery second at max level.
      • This is a ridiculously strong sustainable tool that should absolutely bemaxed, as percent-based healing means it scales up the more health you have. If you stay in stealth the entire time,you heal for 36% of your max health. Huge
  • Precision Imbuement
    • Allows your Imbued skills to have a9%increased Critical Strike chance at max rank. This gain is on top of any other bonuses, making this a must-have for the build.
  • Innervation
    • This passive gives you a30% chance on a Lucky Hitto generate8 Energyat the max rank. Penetrating Shot is a major Energy hog, so any gains you can get are a plus.
  • Alchemist Fortune
    • At max rank, provides all non-physical attacks a15% increased Lucky Hit Chance. Since most of your big attacks will be coming from Imbued skills, this is a significant boost in damage and helps trigger other Lucky Hit-based effects.
  • Adrenaline Rush
    • Provides a flat15% increase in Energy regeneration while moving. As mentioned earlier, Energy is already a bit of an issue with this build, so any extra amount you can squeeze out, you want it.
  • Haste
    • Provides15% Movement Speed if above 50% Energyor15% Attack Speedif below 50% Energy. For three points, you get a lot of bang for your buck.
  • Precision
    • ThisKey Passivecauses you to gain4% Critical Strike Damage every timeyou land a crit, stacking up tofive times. Once you’re at five stacks, your nextMarksmen skill is guaranteed to be a Critical Strikewith a whopping40% Critical Strike Damage.This is stupidly strong, but you must be careful and pay attention to your stacks. You want to cast Penetrating Arrow when you have five stacks andnot Forceful Arrow. Forceful Arrow deals little damage, but since it is a Marksmen skill, it can trigger the final strike. This is a huge loss in DPS, so avoid this when possible.

How to play the Arcane Archer Rogue Build

This selection of skills and passives provides you with significant bonuses to critical strikes, especially ones that come from Poison-imbued skills. Almost everything relates, in some way, to Critical Strikes, so it is one of your most important stats as well. Mobility, Imbuement, and Critical Strikes are your friend with this build.

Build Rotations and Specialization

The Arcane Archer build builds upon itself as you gain Skill Points and levels. As such, allow me to break down your general rotation from the beginning, all the way up till the build is completed.

  • Level 1-2 – Puncture
    • Use Puncture until you get to level 3 to get Penetrating Shot. Replace Puncture with Forceful Arrow as your Basic Skill.
  • Level 3-8 – Penetrating Shot
    • Engage with Forceful Arrow until the target is Vulnerable. Then cast Penetrating Shot to capitalize on the additional damage.
    • Use Penetrating Shot solo for linear AOE as needed.
  • Level 9-16 – Dash Preparation
    • Take Preparation Specialization at level 15
    • Continue to use Forceful Arrow x3 into Penetrating Shot for damage until level 16 where you’ll get Dash.
    • Use Dash purely for additional mobility on top of your inherited Evade skill
  • Level 17-23 – Concealment
    • Use Concealment as an Escape and Buffer tool
      • Take Countering Stealth
    • New rotation
      • Engage with Forceful Arrow x3 until the target is Vulnerable and you have three Combo Points. Cast Concealment. Cast Penetrating Shot from Concealment while the target is Vulnerable to capitalize on the additional damage.
  • Level 24-33 – Shadow and Poison Imbuement
    • Continue to use the above rotation until level 24 where you get Shadow Imbuement
      • New Rotation (Area of Effect)
        • Engage with Forceful Arrow x3 until the target is Vulnerable and you have three Combo Points. Cast Shadow Imbuement Cast Concealment. Cast Penetrating Shot from Concealment while the target is Vulnerable to capitalize on the additional damage.
    • Continue to use the above rotation until level 27 where you get Poison Imbuement
      • New Rotation (Single Target)
        • Engage with Forceful Arrow x3 until the target is Vulnerable and you have three Combo Points. Cast Poison Imbuement Cast Concealment. Cast Penetrating Shot from Concealment while the target is Vulnerable to capitalize on the additional damage.

This marks the end of the rotation. All other skill points are for improving your existing skills and gaining additional passives to improve effectiveness. Here is a specific breakdown of the build’s entire rotation against AOE encounters and Single Target encounters:

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Rotation vs AOE (Groups of Mods)

Against mobs, use the Combo Points Specialization and follow the skill rotation below:

  1. Start combat withForceful Arrow x3, giving you three Combo Points and inflicting Vulnerability
  2. Cast Concealment
  3. CastShadow Imbuement
  4. Cast Penetration Shot so that it hits as many enemies as possible. Uses the first charge of Shadow Imbuement
  5. Cast Forceful Arrow x3, giving you three Combo Points and inflicting Vulnerability
  6. Cast Concealment if the cooldown is available. If not, cast Penetrating Arrow. Uses final charge of Shadow Imbuement
  7. Repeat the rotation when cooldowns are ready.

Rotation vs Bosses/Single Target

Against single target/bosses, use the Combo Points Specialization and follow the skill rotation below:

  1. Start combat withForceful Arrow x3, giving you three Combo Points and inflicting Vulnerability
  2. Cast Concealment
  3. CastPoison Imbuement
  4. Cast Penetration Shot so that it hits the boss. Uses the first charge of Poison Imbuement
  5. Cast Forceful Arrow x3, giving you three Combo Points and inflicting Vulnerability
  6. Cast Concealment if the cooldown is available. If not, cast Penetrating Arrow. Uses final charge of Shadow Imbuement
  7. Repeat the rotation when cooldowns are ready

You now have the ultimate ranged Rogue leveling build at your fingertips. You’re welcome.

Para obtener guías más increíbles relacionadas con todo lo relacionado con Diablo 4, consulte nuestra detallada Guía de construcción de nivelación de druidas de Diablo 4 aquí en Pro Game Guides.